zaterdag 11 december 2010

Theatraal acteren

Van deze workshop was ik minder tevreden. Om eerlijk te zijn heb ik me een beetje lopen ergeren. Ik besef dat we ons moeten durven smijten en het gevoel van 'ik maak me belachelijk' moeten loslaten, om helemaal muzisch te zijn, maar deze workshop lukte me dat niet.

Eerst moesten we onze gewrichten losgooien en wanneer we bij onze schouders kwamen naar voor buigen en alle geluiden die vanuit onze buik kwamen eruit gooien. Carlos deed het voor, hij boog naar voor en stootte allerlei klanken uit. Wij deden na, maar echt loskomen deed ik helaas niet. Nadien moesten we het operagebouw uitbeelden. Dit vond ik heel moeilijk omdat ik niet goed kan nadoen. Daarna moesten we per drie of vier een beweging eigen aan de opera uitbeelden. Dat ging iets gemakkelijker: we beeldden uit dat we naar onze plaatsen gingen en met onze verrekijker naar het stuk zaten te kijken. Daarna moesten we een 'aardkluit' spelen. We moesten op, onder en over elkaar gaan liggen. En vanuit die aardkluit moest het operagebouw verrijzen. We moesten de koepel uitbeelden, de wanden van de opera, de deur binnengaan, de trap opgaan en dan ons eigen stukje. Daarna hebben we nog een paar 'loopjes' van 'de belle dame' (je m'expose, je prend ma robe et j'avance) en van een oude man.

Op zich allemaal leuke prikkels waar we veel zouden mee kunnen hebben doen. Jammer dat we niet echt eigen inbreng hadden en als we iets op onze manier deden, gecorrigeerd werden. Moesten we enkel prikkels krijgen en dit zelf muzisch moeten uitwerken, hadden we er misschien iets mee kunnen doen in onze stage.
Dit was wel de enige workshop die ik wat minder vond uit de hele week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten